آمار مطالب

کل مطالب : 1892
کل نظرات : 72

آمار کاربران

افراد آنلاین : 1
تعداد اعضا : 1

کاربران آنلاین


آمار بازدید

بازدید امروز : 101
باردید دیروز : 145
بازدید هفته : 101
بازدید ماه : 17984
بازدید سال : 78994
بازدید کلی : 403692
تبلیغات
<-Text2->
نویسنده : سید محمد سیداصیل
تاریخ : جمعه 30 آبان 1393
نظرات

همچنین نام های خانوادگی حسینی، احمدی، رضایی، مرادی، حیدری، کریمی، موسوی، جعفری و قاسمی نیز به ترتیب در صدر نام خانوادگی خانواده های ایرانی قرار گرفتند.

محسن اسماعیلی با اشاره به رایج ترین نام های خانوادگی در استان‌های مختلف، تصریح کرد: در استانهای خراسان جنوبی و خراسان رضوی نام خانوادگی حسینی، در استان فارسی نام خانوادگی زارع و زارعی، در استان کرمان نام خانوادگی سالاری و سلطانی نژاد، در استان های کهکیلویه و بویراحمد و گلستان نام خانوادگی حسینی رایج ترین نام خانوادگی بوده است.

اسماعیلی خاطر نشان کرد: به طور کلی تقریبا در تمامی استان‌های کشور محمدی نخستین نام خانوادگی بوده که به ثبت رسیده است.

منبع:http://www.alamto.com

 

 عجیب‌ترین اسامی در شناسنامه‌های ایرانی:

اسم های خنده دار ایرانی

مدیر کل اسناد هویتی سازمان ثبت احوال کشور با اشاره به ممنوعیت برخی اسامی برای نامگذاری افراد گفت: نامهای گشنه، پرتقال، حیاط، پیرزن، قابلمه، آفت، میرزا، میرخدا، میش، بستنی، پشه از جمله مواردی بوده که طی سالهای گذشته در ثبت احوال به ثبت رسیده است.

به گزارش بی بی نیمز به نقل از باشگاه خبرنگاران ؛ محسن اسماعیلی افزود: ‌ انتخاب نام با اعلام کننده است و به موجب ماده ۲۰ قانون ثبت احوال و تبصره‌های آن انتخاب نامهایی که موجب هتک حیثیت مقدسات اسلامی بوده و همچنین عناوین و القاب و نامهای زننده و یا نا‌متناسب با جنس ممنوع است.

اسماعیلی تصریح کرد: ‌ تشخیص نامهای ممنوع با شورای عالی ثبت احوال بوده و این شوار نمونه‌های آن را تعیین و به سازمان اعلام می‌کند.

وی به بخشی از اسامی باور نکردنی افراد که طی سالهای گذشته در ثبت احوال به ثبت رسیده اشاره کرد و گفت: نامهایی از قبیل آفت، عذاب، نوشابه، گشنه، پرتقال، حیاط، پیرزن، قابله، پشه، گلابی، بستنی، میر خدا، میرزا، میش، یهودی و……. از جمله مواردی بوده که طی سالهای گذشته به ثبت رسیده و در حال حاضر در ثبت احوال جمع آوری شده و افراد با این نام می‌توانند اسم خود را تغییر دهند.

اسماعیلی خاطر نشان کرد: ‌ اسامی از قبیل جرج، رزالین، رابرت و…… که ریشه خارجی داشته نیز مورد قبول ثبت احوال نیست و جزء اسامی ممنوعه محسوب می‌شود.

منبع:http://www.babynames.ir

 


تعداد بازدید از این مطلب: 429
موضوعات مرتبط: دانستنی ها , ,
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0


مطالب مرتبط با این پست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه:








********به وبلاگ من خوش آمدید********* خدایا مرا ببخش / مرا فهمی ده تا فرامین وحکمت هایت را درک کنم/ و مرا فرصتی دیگر برای بهتر بودن ده تا دستهاو زبان تو شوم . آمین یا رب العالمین


عضو شوید


نام کاربری
رمز عبور

فراموشی رمز عبور؟

عضویت سریع

نام کاربری
رمز عبور
تکرار رمز
ایمیل
کد تصویری
براي اطلاع از آپيدت شدن وبلاگ در خبرنامه وبلاگ عضو شويد تا جديدترين مطالب به ايميل شما ارسال شود